GAMMA

Het gamma van producten van Mr Cook is voortdurend in ontwikkeling. De nieuwe producten worden ontwikkeld met het oog op de nieuwe consumptiegewoonten, waarbij de hoeveelheid groenten en granen centraal staan.

Het aantal consumenten dat nieuwe smaken wil ontdekken en een gezonde en evenwichtige levensstijl volgt, wordt steeds groter. Volgens een enquête* neemt het percentage vegetariërs en flexitariërs (mensen die 3 dagen per week geen vlees gebruiken) drastisch toe.

* Enquête uitgevoerd door iVOX 02/2014 op verzoek van Eva + Leefmileu Brussel:
5,1 % in 2011
14,5 % in 2014-2015

Duurzame ontwikkeling
Om bij te dragen aan een duurzame ontwikkeling, worden de gerechten bereid op basis van beschikbaarheid, aanbod van ingrediënten en het seizoen. Dit zorgt voor een zeer gevarieerde keuze van ingrediënten: vis, vlees, gevogelte, groente van het seizoen en een grote verscheidenheid aan zetmeelrijke voedingsmiddelen (aardappelen, granen, quinoa, rijst...).

Technieken
Het eindproduct bepaalt het type verpakking en de gebruikte conserveringstechniek: een op lage temperatuur sous-vide gaarmethode of verpakking onder gemodificeerde atmosfeer.

Presentatie
Op een schaal als een uitgeserveerd restaurantbord, met proteïnes, groenten en zetmeelrijke ingrediënten afzonderlijk naast elkaar. Dat maakt het geheel visueel zeer aantrekkelijk.